CCPP
Le Conseil consultatif de publicité pharmaceutique (CCPP) est un organisme indépendant et à but non lucratif qui est financé selon la formule du « paiement à l’acte ». Il s’agit du seul organisme de réglementation dont Santé Canada reconnaît le service de préagrément du matériel publicitaire qui s’adresse directement aux professionnels de la santé. Le CCPP travaille à la protection des Canadiens en veillant à ce que les publicités sur les produits de soins de santé soient conformes aux normes réglementaires, scientifiques, thérapeutiques et éthiques décrites dans le Code d’agrément de la publicité. Tout matériel approuvé par le CCPP affiche le logo du CCPP.
Professionnels de la santé
Patients
Industrie
Quoi de neuf au CCPP
Submission Procedure
Process flow is a business decision. PAAB has adjusted its requirements for Medical/Regulatory sign-off to respect this fact.
7,7 jours
Temps de traitement d'une première révision
2022
10853
Nombre de nouvelles soumissions
2022
2,2 jours
Délai moyen de révision
2022
2.0 times
Nombre moyen de révision à l'approbation
2022
More Stats
Mission, vision et valeurs
Mission
Le Conseil consultatif de publicité pharmaceutique fournit des services indépendants de préagrément et consultatifs qui permettent à la publicité sur les produits de soins de santé de se conformer au cadre réglementaire canadien.
Vision
Publicité sur les produits de soins de santé véridique et digne de foi qui promeut la santé et la sécurité des Canadiens.
Valeurs
Intégrité, compétence, crédibilité, indépendance, excellence, transparence.
# of New Submissions
Time to First Response
Time at PAAB vs Client
File Breakdown by Audience
HCP Piece Breakdown
DTC Piece Breakdown
Patient Piece Breakdown
This is a paragraph. Writing in paragraphs lets visitors find what they are looking for quickly and easily. Make sure the title suits the content of this text.
Add your title here


This is a paragraph. Writing in paragraphs lets visitors find what they are looking for quickly and easily. Make sure the title suits the content of this text.
Add your title here



Point de vue du CCPP
A Protective Mechanism
“Self regulation is like a vaccine. It prevents bad things from happening.”
Director of Marketing
Regulatory Psychology
“20% of the regulated population will automatically comply with any regulation, 5% will attempt to evade it, and 75% will comply so long as they think the 5% will be caught and punished.”
Chester Bowles. Regulator and member in the 1941 U.S. Wartime Office of Price Administration.
Where does PAAB fit into the regulatory landscape?
Click on “Learn More” to view the Health Canada document “Health Canada and Advertising Preclearance Agencies’ Roles Related to Health Product Advertising”.
A Protective Mechanism
“Self regulation is like a vaccine. It prevents bad things from happening.”
Director of Marketing
Regulatory Psychology
“20% of the regulated population will automatically comply with any regulation, 5% will attempt to evade it, and 75% will comply so long as they think the 5% will be caught and punished.”
Chester Bowles. Regulator and member in the 1941 U.S. Wartime Office of Price Administration.

